Description
Descripción
Descrizione
描述
وصف
Diving into the sparkling pictorial universe of "Ultreya: Más Allá", it's evident that Paz Arés Osset presents
us not
only with a visual landscape but with an intimate testimony of her spiritual and transcendental journey.
Measuring 145
by 110 cm, the canvas goes beyond merely carrying color and shape; it's a cartography of the soul guiding us
through
the dark seas of Samsara to the luminous horizon of enlightenment.
The title "Ultreya", originally chosen by the artist, roots itself in the cursillista Christian meetings,
where
participants gathered seeking spiritual guidance and comfort. The word, with its connotation of "going
beyond", deeply
resonates with the essence of this painting. It's a call to persevere, akin to ancient sailors shouting
"ultreya" upon
sighting land, marking the end of a challenging voyage and the beginning of a new chapter.
Arés Osset's mixed technique plays an essential role in this spiritual journey. The carborundum, with its
rough
textures and heart-like curvy shapes, symbolizes the tumultuous sea of Samsara. But within this sea float
brilliant
blue agates, like islands of hope and serenity. These agates, with their ethereal and luminous glow, contrast
and
balance the roughness of the carborundum, reminding us that even amid the storm, beauty and light can be
found.
The acrylic metal strengthens this transition from the dark and turbulent Samsara to the luminosity of
Nirvana, adding
an almost celestial shine to the composition, reflecting that coveted divinity and light we all seek.
On the right side, we find a touching detail: a copper metal circle, delicately drilled with small crosses. It
represents a liberated spirit, rising above the sea of Samsara and heading to the sky, painted in an intense
yellow
and sprinkled with mica shining like floating stars. This spirit heads towards an open circle, skillfully cut
out in
the painting on the top left. This hole symbolizes the possibility to transcend the limits of the painting
itself,
inviting us to go beyond enlightenment, even beyond Nirvana itself. Behind the hole, a smaller version of the
same
metal plate is glimpsed, suggesting a spirit that, in its ascent, has transcended the confines of nirvana in
the hope
that all achieve enlightenment, benefiting all beings.
With "Ultreya: Más Allá", Paz Arés Osset invites us not just to observe, but to reflect and embark on our own
spiritual journey, reminding us that, despite adversities, a luminous horizon always awaits. It's a song to
the
resilience of the human spirit, a testimony of faith, and an ode to the eternal quest for truth and light. A
profound
reflection on our own spiritual journey, the possibility of transcending our limitations, and aiming for
collective
well-being. A masterpiece that will remain etched in the collective memory of contemporary art.
Al sumergirse en el rutilante universo pictórico de "Ultreya: Más Allá", es evidente que Paz Arés Osset nos
presenta no
sólo un paisaje visual, sino un testimonio íntimo de su viaje espiritual y trascendental. Con dimensiones de
145 por 110
cm, el lienzo va más allá de ser un mero portador de color y forma; es una cartografía del alma que nos guía a
través de
los oscuros mares del Samsara hacia el luminoso horizonte de la iluminación.
El título "Ultreya", que inicialmente escogió la artista, tiene sus raíces en las reuniones cursillistas de
cristiandad,
donde los participantes se congregaban en busca de guía y consuelo espiritual. La palabra, con su connotación
de "ir más
allá", resuena profundamente con la esencia de este cuadro. Es una llamada a perseverar, similar a los
antiguos
marineros que gritaban "ultreya" al divisar tierra firme, marcando el final de un arduo viaje y el inicio de
una nueva
etapa.
La técnica mixta de Arés Osset juega un papel esencial en este viaje espiritual. El carborundum, con sus
texturas
rugosas y formas curvas que asemejan corazones, simboliza el tumultuoso mar del Samsara. Pero en este mar,
flotan ágatas
azules brillantes, como islas de esperanza y serenidad. Estas ágatas, con su brillo etéreo y luminoso,
contrastan y
equilibran la rugosidad del carborundum, recordándonos que incluso en medio de la tempestad, la belleza y la
luz pueden
encontrarse.
El metal acrílico refuerza esta transición del oscuro y turbulento Samsara hacia la luminosidad del Nirvana,
añadiendo
un brillo casi celestial a la composición, reflejando esa ansiada divinidad y luz que todos buscamos.
Es en la parte derecha donde encontramos un detalle conmovedor: un círculo de metal cobre, delicadamente
taladrado con
pequeñas crucecitas. Representa un espíritu liberado, que se eleva sobre el mar del Samsara y se dirige al
cielo,
pintado en un amarillo intenso y salpicado con mica que brilla como estrellas flotantes. Este espíritu se
dirige hacia
un círculo abierto, hábilmente recortado en el cuadro en la parte superior izquierda. Este orificio simboliza
la
posibilidad de traspasar los límites del propio cuadro, invitándonos a ir más allá de la iluminación, más allá
del
propio nirvana. Detrás del agujero, se vislumbra una versión reducida de la misma plancha de metal, sugiriendo
un
espíritu que, en su ascenso, ha traspasado los confines del nirvana con la esperanza de que todos alcancen la
iluminación, beneficiando a todos los seres.
Con "Ultreya: Más Allá", Paz Arés Osset nos invita no solo a contemplar, sino a reflexionar y a emprender
nuestro propio
viaje espiritual, recordándonos que, pese a las adversidades, siempre hay un horizonte luminoso esperándonos.
Es un
canto a la resiliencia del espíritu humano, un testimonio de fe y una oda a la búsqueda eterna de la verdad y
la luz.
Una reflexión profunda sobre nuestra propia travesía espiritual, sobre la posibilidad de ir más allá de
nuestras
limitaciones y aspirar a un bienestar colectivo. Una obra maestra que quedará grabada en la memoria colectiva
del arte
contemporáneo.
Immergendosi nell'universo pittorico scintillante di "Ultreya: Más Allá", è evidente che Paz Arés Osset ci
presenta
non solo un paesaggio visivo, ma una testimonianza intima del suo viaggio spirituale e trascendentale. Con
dimensioni
di 145 per 110 cm, la tela va oltre il semplice portare colore e forma; è una cartografia dell'anima che ci
guida
attraverso i mari oscuri del Samsara verso l'orizzonte luminoso dell'illuminazione.
Il titolo "Ultreya", originariamente scelto dall'artista, ha le sue radici negli incontri cursillistas
cristiani, dove
i partecipanti si riunivano in cerca di guida e conforto spirituale. La parola, con la sua connotazione di
"andare
oltre", risuona profondamente con l'essenza di questo quadro. È un invito a perseverare, simile agli antichi
marinai
che gridavano "ultreya" alla vista della terra, segnando la fine di un lungo viaggio e l'inizio di un nuovo
capitolo.
La tecnica mista di Arés Osset gioca un ruolo essenziale in questo viaggio spirituale. Il carborundum, con le
sue
texture grezze e forme curve che assomigliano a cuori, simbolizza il tumultuoso mare del Samsara. Ma in questo
mare
galleggiano agate blu brillanti, come isole di speranza e serenità. Queste agate, con la loro luminosità
eterea,
contrastano ed equilibrano la ruvidità del carborundum, ricordandoci che anche in mezzo alla tempesta,
bellezza e luce
possono essere trovate.
Il metallo acrilico rafforza questa transizione dal Samsara oscuro e turbolento alla luminosità del Nirvana,
aggiungendo una brillantezza quasi celestiale alla composizione, riflettendo quella divinità e luce tanto
desiderate
da tutti noi.
È sulla parte destra che troviamo un dettaglio toccante: un cerchio di metallo di rame, delicatamente forato
con
piccole croci. Rappresenta uno spirito liberato, che si eleva sopra il mare del Samsara e si dirige verso il
cielo,
dipinto in un giallo intenso e cospargiato di mica che brilla come stelle fluttuanti. Questo spirito si dirige
verso
un cerchio aperto, abilmente ritagliato nel quadro nella parte superiore sinistra. Questo foro simboleggia la
possibilità di superare i limiti dello stesso quadro, invitandoci a andare oltre l'illuminazione, al di là
dello
stesso Nirvana. Dietro il foro, si intravede una versione ridotta della stessa lastra metallica, suggerendo
uno
spirito che, nella sua ascesa, ha superato i confini del nirvana con la speranza che tutti raggiungano
l'illuminazione, beneficiando tutti gli esseri.
Con "Ultreya: Más Allá", Paz Arés Osset ci invita non solo a osservare, ma a riflettere e ad intraprendere il
nostro
personale viaggio spirituale, ricordandoci che, nonostante le avversità, c'è sempre un orizzonte luminoso che
ci
aspetta. È un inno alla resilienza dello spirito umano, una testimonianza di fede e un'ode alla ricerca eterna
della
verità e della luce. Una riflessione profonda sul nostro personale viaggio spirituale, sulla possibilità di
andare
oltre le nostre limitazioni e aspirare al benessere collettivo. Un capolavoro che rimarrà impresso nella
memoria
collettiva dell'arte contemporanea.
深入“Ultreya: Más Allá”这个闪亮的画面宇宙中,显然Paz Arés Osset不仅给我们展示了一个视觉景观,还分享了她的精神和超越之旅的亲身经历。尺寸为145x110厘米的画布不仅仅是色彩和形状的载体;
它是指导我们穿越Samsara的黑暗海洋,朝向启示的光明地平线的灵魂地图。
艺术家最初选择的标题“Ultreya”起源于基督教团契聚会,在那里参与者聚集在一起寻求精神指导和安慰。这个词,其“进一步”的涵义,与这幅画的本质深深共鸣。这是一个坚持下去的呼吁,就像古代的水手在看到陆地时大喊“ultreya”,标志着一个艰难旅程的结束和一个新阶段的开始。
Arés
Osset的混合技术在这次精神之旅中起着关键作用。卡宝砂,其粗糙的纹理和心形曲线,象征着Samsara的汹涌大海。但在这片海中,闪亮的蓝色玛瑙如同希望和宁静的小岛漂浮。这些玛瑙,其空灵和明亮的光芒,与卡宝砂的粗糙形成鲜明对比,提醒我们即使在暴风雨中,也可以找到美和光。
丙烯酸金属增强了从黑暗而汹涌的Samsara到Nirvana的明亮之间的过渡,为作品添加了几乎是天上的光辉,反映了我们所有人都在寻找的那种神圣和光明。
在右边我们发现了一个动人的细节:一个铜制金属圈,精心钻有小十字架。它代表一个被释放的灵魂,它升上Samsara的大海并走向天空,在那里强烈的黄色与闪亮的云母像浮动的星星一样闪烁。这个灵魂正走向一个开放的圈,巧妙地在画的左上方切割出来。这个孔代表了超越画本身的界限的可能性,邀请我们超越启示,超越Nirvana本身。在孔的背后,可以看到一个同样的金属板的缩小版本,暗示着一个在其上升过程中已经超越了Nirvana界限的灵魂,希望所有人都能达到启示,造福所有生灵。
通过“Ultreya: Más Allá”,Paz Arés
Osset不仅邀请我们观看,还邀请我们反思并开始我们自己的精神之旅,提醒我们,尽管面临困境,总会有一个光明的地平线等着我们。这是对人类精神韧性的赞美,对信仰的见证和对永恒寻找真理和光明的颂歌。关于我们自己的精神之旅的深入反思,关于超越我们自身局限的可能性并追求集体幸福。这是一部将在当代艺术的集体记忆中留下的杰作。
عند الغمر في الكون الرسمي اللامع لـ "Ultreya: Más Allá"، من الواضح أن Paz Arés Osset تقدم لنا ليس فقط منظرًا
بصريًا،
ولكن شهادة شخصية على رحلتها الروحية والمتعدية. بأبعاد 145 × 110 سم، اللوحة تتجاوز أن تكون مجرد حامل للألوان
والأشكال؛
إنها خريطة الروح التي تقودنا عبر بحور Samsara المظلمة نحو الأفق المشرق للإنارة.
العنوان "Ultreya" الذي اختارته الفنانة في البداية يعود إلى اجتماعات الكرسي الديني، حيث اجتمع المشاركون بحثًا
عن
الإرشاد والعزاء الروحي. الكلمة، مع دلالتها على "الذهاب أبعد"، تت resonant بعمق مع جوهر هذه اللوحة. إنها دعوة
للمضي
قدمًا، تشبه البحارة القدماء الذين صرخوا بـ "ultreya" عندما رأوا الأرض الصلبة، مما يشير إلى نهاية رحلة شاقة
وبداية
مرحلة جديدة.
تقنية Arés Osset المختلطة تلعب دورًا أساسيًا في هذه الرحلة الروحية. الكربوروندوم، مع نسيجه الخشن وأشكاله
المقوسة التي
تشبه القلوب، يرمز إلى بحر Samsara المتقلب. ولكن في هذا البحر، تطفو أحجار العقيق الزرقاء اللامعة، كجزر الأمل
والهدوء.
هذه الأحجار، بتوهجها الخافت والمشرق، تتناقض وتوازن الخشونة الخاصة بالكربوروندوم، مذكرةً بأن الجمال والضوء يمكن
العثور
عليهما حتى في وسط العاصفة.
المعدن الأكريليك يعزز هذا الانتقال من Samsara المظلمة والمضطربة إلى إشراقة النيرفانا، مضيفًا توهجًا تقريبًا
سماويًا
إلى التكوين، معكسًا هذا الإلهي والضوء الذي نبحث جميعًا عنه.
في الجانب الأيمن نجد تفصيلًا مؤثرًا: دائرة من النحاس المعدني، مثقوبة بعناية بصلبان صغيرة. تمثل روحًا محررة،
ترتفع فوق
بحر Samsara وتتجه نحو السماء، الملونة بالأصفر القوي ومرشوشة بالميكا التي تلمع مثل النجوم المتطايرة. تتجه هذه
الروح نحو
حلقة مفتوحة، مقطوعة ببراعة في الزاوية العلوية اليسرى من اللوحة. هذا الفتح يمثل القدرة على تجاوز حدود اللوحة
نفسها،
داعيًا إلى العبور وراء الإلهام، وراء النيرفانا نفسها. خلف هذا الفتح، نرى نسخة مصغرة من اللوحة المعدنية نفسها،
مشيرة
إلى روح قد تجاوزت بالفعل حدود النيرفانا في مسارها الصاعد، متمنية الإلهام للجميع، لمصلحة جميع الكائنات الحية.
من خلال "Ultreya: Más Allá"، Paz Arés Osset تدعونا ليس فقط للنظر، ولكن للتفكير وبدء رحلتنا الروحية الخاصة،
مذكرةً بأن
هناك دائمًا أفقًا مشرقًا ينتظرنا، بغض النظر عن التحديات التي نواجهها. إنها ترنيمة لمرونة الروح البشرية، شهادة
على
الإيمان، ومدح للبحث الدائم عن الحقيقة والضوء. تأملات عميقة في رحلتنا الروحية، في إمكانية تجاوز حدودنا الخاصة
والسعي
نحو السعادة الجماعية. إنها عمل فني سيبقى في الذاكرة الجماعية للفن المعاصر.